tisdag 27 mars 2012

Ägget är löst!


 "Du milde"-keramik

Jag har gått kurs i keramik i flera år och nu har jag äntligen vågat steget fullt ut och säljer en del av mina alster i butiken under namnet "du milde". För mig är det namnet befriande och tillåtande och speglar nog hela mig (tror jag). Jag har en speciell stil på det jag gör. Den lite råa skrovliga ytan tilltalar mig och leran får leva sitt eget liv i tingens kanter. Jag letar inte efter det perfekta utan min filosofi är att det händerna skapar, den kraften kommer inifrån och den vill jag ta tillvara och visa.

Inför påsken som kommer allt närmare, har jag tagit fram en äggkopp som man kan både använda som prydnad eller som en riktig äggkopp. Som ni ser är den i den "patina" som jag beskrivit och jag är nöjd med min "första serieproduktion".

2 kommentarer:

  1. Så läcker...gillar också den grova ytan. Perfekt till påskpyntet! Men också fin till små blomster...tussilago, violer, mm.
    Nu skiner äntligen solen och det händer mycket i trädgården. Hoppas du hinner vara ute i din fantastiska trädgård idag.
    Kram/Randi

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin äggkopp! Den råa ytan passar väldigt bra!

    Kram! Märit

    SvaraRadera