lördag 10 november 2012

Mer höstfärger....

Åh, vad jag gillar denna årstiden! Fortfarande bjuder trädgården på ett fantastiskt fyrverkeri. Det måste vara den milda temperaturen som gör att vi får njuta länge, länge.. Här kommer ett litet collage av höstfärger från min trädgård, taget igår den 9 nov.

Växterna som finns på bilderna sett längst upp från vänster:
Skenkamelia, Stewartia pseudocamellia, Glansmiskantus-gräs, Miscanthus sinensis (okänt sortnamn), Sydbok, Nothofagus antarctica

Mossor (favorit), 2 olika benved, närmast vingad benved, Euonymus alatus, bakom körbärsbenved, Euonymus planipes, Japansk lönn, Acer palmatum (okänd sort)

Hösten är en fantastisk tid och ett bra tips är att besöka plantskolorna för att se vilka växter som får fina höstfärger. Så passa på att frossa i höstfärger, det gör jag! 

1 kommentar:

  1. Helt underbara foton! Har inte så mycket med fin höstfärg, så det kanske är därför jag inte bryr mig om trädgården den här tiden. ;-)

    SvaraRadera