söndag 6 januari 2013

Sitter i drömmarnas värld...

Man blir lite nostalgisk i dessa tider.. Inte minst när man tittar utanför fönstret. Förra året satt jag som bäst och letade en semesterresa till mig och min käre man. Vi hamnade i Thailand för första gången.. Det var inte ett självklart val för jag har haft lite förutfattade meningar om det landet måste jag erkänna. Men det kom verkligen på skam när vi väl var där! Vi hade 2 helt fantastiska veckor och när man nu tar fram bilderna igen så blir man alldeles varm inombords och får resabstinens. Så därför vill jag visa denna bilden för er:

Visste ni att kokosnötter har ansikten? Det hade vi ingen aning om tills vi fick se dessa små sötingar. De ser nästan personliga ut om man har lite fantasi.. Fantastiskt! Vi hade en man från Schweiz som guidade oss och berättade en story om kokosnöten och dess ansikte, men nu när jag ska återberätta det så kommer jag inte ihåg vad det var. Kanske nån därute vet??? Kul är det i alla fall! Det kan hända att jag återkommer med bilder om resan lite senare, det beror på vad som händer och sker bakom nästa knut..

God fortsättning på 2013 och ha det bäst!!! Kram!

2 kommentarer:

  1. Försökte skicka en kommentar igår, men den ville inte gå iväg. Nu försöker jag igen!

    Det var intressant med kokosnöten! Visst ser man att de har ansikten!
    Det ser dessutom ut att ligga flera andra sorters nötter i bakgrunden.
    Fick ni smaka?

    Kram! Märit

    SvaraRadera
  2. De andra nötterna som syns är kokosnötter utan skal. De tar tillvara allt på en nöt, det sista blir bränsle har jag för mig... Vi smakade inte då vi var på utflykt och detta var ett uppsamlingsställe. Men söta var de!!!

    SvaraRadera