torsdag 21 mars 2013

Något måste man ju hitta på...

Som ni säkert har hört och sett har vi ju drabbats av snöstorm här på Österlen! I två dagar har det hållit på nu och det är bara att gilla läget! Så, vad gör man då? Man får försöka att lätta upp stämningen här hemma och göra något som kan lindra i eländet.

Jag brukar inte vara så känd för att baka i tid och otid, men nu hade jag bestämt att vi skulle trösta oss med nybakta kanelbullar! Finns det något godare? Nybakta och ljumna och man kan äta hur många som helst... Det gjorde vi, kan jag säga... Det är det som är oket i det hela. Bakar man, äter man och i längden är det ju inte så bra! Men nu behövde vi detta, att få frossa i något som känns som lite "vardagslyx". Alla håller sig på bra humör fast det inte går att se ut genom rutorna och man tror att taket ska lyfta när som helst... 

Katterna vill inte gå ut och detta är min "minsting" som är en riktig "mammagris". Hon ligger mellan mina ben när jag sitter och stickar framför TV:n och på samma ställe även i sängen. 


Jag blir helt matt av vädret säger hon. Här är det åtminstone varmt och gott! 

Om det lugnat ner sig imorgon så ska jag ta en "pulstur" i snön och fota lite. Håll tummarna för att det går att leva som vanligt igen! Våren var är du???
Kram till er alla!
Carina

2 kommentarer:

  1. Nämen, Carina. Det var ju inte snällt att visa upp en läcker kanelbulle, så där direkt och utan förvarning! Här bantas det för fulla muggar...
    :-(

    Snålvattnet rinner, när jag tänker på hur ni tryckte in bulle efter bulle...
    :-)

    Stormen har knappt nått oss. Här är marken visserligen vit, men vi har inga drivor någonstans. Lider med er, när jag vet att påsken närmar sig med stormsteg!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja, inte är våren här uppe heller. Idag har det snöat många gånger, vita väggar blandat med uppehåll, hela dagen...hoppas det vänt till påsk.
    Ser ut som goda bullar, man kanske skulle baka:))
    /Anette

    SvaraRadera