söndag 22 september 2013

Växtloppis sön 29/9

Nu är det dags för årets sista växtloppis här hos mig i trädgårdsbutiken. Den äger rum när det är Äppelmarknadsdagar i Kivik, på söndagen mellan kl 11.00 - 14.00. 

Jag blev extra glad när Mats från Isgrannatorps trädgård ringde och ville komma och sälja av sina fantastiska gräs och bambu!!! Det blir verkligen jättespännande och jag är rädd att det slinker med ett och annat gräs även här.. Det har även kommit en till förfrågan från en annan spännande odlare, och bestämmer han sig för att komma så lägger jag in en blänkare om det! Håll tummarna! 

Det är så roligt när trädgårdsmänniskor spontant ringer och vill delta! I våras hade jag besök av en fuchsiaodlare som hade så välväxta sticklingar till ett väldigt bra pris! Jag hade turen att få med det i annonseringen i tidningarna och jag tror det var ett 100-tal besökare hos "lilla mig" den dan!!! 

Växtloppisen är till för alla, såväl rena proffs till hemmaodlare! Det viktigaste är att vi kan umgås under trevliga former och diskutera växter med varandra, få tips och råd och fynda vanliga och ovanliga plantor! 

Du som vill ställa ut kan komma fr kl 10.00 och ställa i ordning. Mer info hittar du på hemsidan, www.ivattochtorrt.se. 

Här är en bild på Mats när jag var på besök hos honom i "gräsdjungeln". 

Bilden ovan är från växtloppisen i våras. Nu hoppas vi att vädret blir lika fint som då!!!

Passa på att fynda till höstplanteringen och varmt välkomna till en härlig dag bland andra växtintresserade!!!
Hälsar Carina

4 kommentarer:

  1. Åhhh så roligt det låter ... och vilka fantastiska gräs !!
    Hade gärna kommit om jag bott närmare !
    Lycka till !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog! Skall bli jättespännande//Annica

    SvaraRadera
  3. Du är jättevälkommen Annica!!! Håll tummarna att det blir bra väder!
    Hälsar Carina

    SvaraRadera
  4. O vad härligt att du kommer att organisera en växtmarknad igen.
    Hoppas det blir en succé igen som i våras.
    Mats i gräsdjungeln:), så spännande med alla dessa sorters gräs.
    Jag älskar gräs men har bara rent sandjord här hemma och är lite rädd att de flesta sorter inte ska trivas här.
    Randgräset som jag planterade förra året vår så fint i våras men sedan blev det ohört brunnt på sommaren så jag körde med gräsklipparen över hela härligheten. Sedan kom det ju igen, lite grönare men fortfarande inte lika fint som jag hade hoppats.
    Jag kan tyvärr inte denna dag, hade definitivt ville komma då men mannen är i Amerika och att slåpa med mig en hundvalp och fyra barn blir nog inte så lyckat.
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvaraRadera