tisdag 15 april 2014

Det går framåt i rasande takt....

I trädgården just nu. Det är svårt att hinna med att kolla in allt som blommar, står i knopp eller som överlevt vintern, mitt i all "påskbrådska". Jag har i alla fall hunnit med en liten sväng här i veckan. Här är några godbitar..

Jag är så glad för min Hacquetia epipactis! Den lyser verkligen upp i rabatten, en härlig färgklick! Trivs i min upphöjda rabatt i halvskugga och lite fuktig jord. 

Brorsan, 'Thor Svantesson' (han heter så), lever tyvärr en tynande tillvaro med alltför hård konkurrens av bl a spetsmössa. Efter påsk ska spaden fram och han får flytta till sin bror på andra sidan rabatten. Så kan de hålla på där och samspråka och bli större och fetare....

En till raring, (måste vara en tjej va?) är en sippa, Anemone nemorosa 'Green Fingers'. Detta är den andra omgången jag har, den första försvann. Därför är jag mäkta stolt och glad över att hitta denna lilla sötnos. Visst är hon fin?

Slutligen vill jag slå ett slag för min favoritnarciss, 'Ice Follies' som jag slösar hejvilt med. Den är så tacksam och snygg med sin blekgula färg. Lökarna kommer från butiken och jag har under alla år jag tagit hem lökar från Holland valt ut denna narciss. Kommer förhoppningsvis tillbaka igen i höst.... 

Må så gott alla!
Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar