onsdag 22 april 2015

Vårens vackra klockor...

En av mina favoriter under våren är definitivt julrosor, Helleborus! Vilka otroligt vackra blommor de har! För att fota dem får man vara lite påhittig eftersom de flesta tittar neråt med sina blomhuvuden. Det är väl typ enda nackdelen med denna underbara växt... Jag har kommit på ett knep att ha en pinne som jag lägger under blomman och "bänder" upp den mot kameran som man då får balansera i andra handen. En mobil är ju ännu trickigare..  Hur som helst så trodde jag aldrig att jag skulle ha så här många olika!!!!

Jag har köpt många under åren, men har ingen riktig koll vad jag köpt (konstigt va).  Så nu när de blommar är jag överraskad att jag lyckats att inte köpa dubbletter.. Det är väl en konst i sig.. 

Många av dem har jag hittat på växtmarknader av odlare som delat sina plantor. En av dem den som är riktigt vit längst upp till vänster frösår sig villigt. Jag kan inte se att någon annan har några fröplantor, men det kanske dyker upp längre fram. 

Det som jag saknar är en rosa dubbel, sen tror jag att jag känner mig nöjd... Fast en svart dubbel vore ju inte helt fel och en blekrosa dubbel och.... Ja, ni hör ju! Jag är helt enkelt drabbad av julrossjukan! Undrar om det finns botemedel!!! Tur att det snart är växtmarknader... (Bl a här hos mig i butiken den 17/5)..

Ha en fin vecka!
Kram
Carina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar